“Erzurum'da Yatırım”

KUDAKA İletişim

Lojistik

Lojistik köyler demiryolunun yanı sıra kara, hava ve deniz yolu ulaşımının bütünleşerek kombine taşımacılığın sağlandığı, lojistik ile ilgili tüm faaliyetlerin ortak bir alanda kümelendiği merkezlerdir. Dünyada gelişen yeni lojistik anlayışına paralel biçimde Türkiye’de Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı tarafından karayolu, havayolu ve liman bağlantılarının olduğu, yük taşıma potansiyelinin yüksek olduğu ve özellikle de organize sanayi bölgelerine yakın olan Türkiye genelinde 16 farklı noktada lojistik merkezlerin kurulması çalışmaları yapılmaktadır.

Yapılacak olan 16 adet lojistik merkezden bir tanesi de Erzurum Palandöken Lojistik Merkezi’dir. Erzurum Organize Sanayi Bölgesi’ne komşu olarak yapılacak olan lojistik merkez toplamda 327.000 metrekare alan üzerine kurulacak olup yıllık 437.000 ton yük kapasiteli olacak şekilde inşa edilecektir.

image038

Kurulacak lojistik merkezin yaklaşık 400 kişiye istihdam sağlayacağı düşünülmektedir. Lojistik merkezde yükleme alanlarının yanında her türlü gümrük, bankacılık, iletişim ve sosyal hizmetlerin verileceği alanlar yer alacaktır. Palandöken Lojistik Merkezi inşaatı ile ilgili ihale 2012 tarihinde yapılmış ve inşaat çalışmaları devam etmektedir.

Erzurum’un lojistik merkez olarak seçilmesinde en önemli etken ilin hava, kara ve demiryolu ulaşımı açısından bağlantı noktasında yer almasıdır. Yurt genelinde ulaşım

alanında yapılan yatırımlardan önemli ölçüde istifade eden Erzurum’un sahip olduğu doğu-batı doğrultusundaki güçlü karayolu ve demiryolu ulaşım bağlantısı ile batıda ülkenin gelişmiş bölgeleri ve Avrupa ile doğuda Orta Doğu ve Kafkaslar ile bağlantısı kurulmaktadır.

image039

Erzurum’un kuzey-güney bağlantısının geliştirilmesine yönelik olarak yapılan ulaşım yatırımları şu şekildedir: Rize’yi İkizdere ve İspir üzerinden Erzurum’a bağlayan Ovit Geçidi, Karadeniz Bölgesi’ni Güneydoğu Anadolu Bölgesi’ne bağlayacak olan Rize-Mardin kuzey güney karayolu bağlantısının en önemli noktalarından bir tanesidir. Ovit

Tüneli tamamlandığında Rize’yi, Kuzey Kafkasya’yı, Doğu ve Güneydoğu Anadolu’ya, oradan Orta Asya ve İran’a bağlayacak önemli bir geçiş güzergâhı tamamlanmış olacaktır.

image040

Ovit Tüneli Yapım Çalışmaları

Erzurum-Bayburt-Gümüşhane-Trabzon karayolu üzerinde yapımına başlanan Doğu Karadeniz’i güneye ve doğuya bağlayan önemli bir geçiş noktasında yer alan Kop Dağı Tüneli’nin tamamlanmasıyla Erzurum’un özellikle Trabzon Limanı ile olan bağlantısı yaz kış kesintisiz sağlanmış olacaktır.

image041

Kop Tüneli Yapım Çalışmaları

 

Erzurum’a kısa sürede ve kolay erişim imkânı sunacak Ankara– Sivas – Erzincan – Erzurum –Kars yüksek hızlı tren hattı yapım çalışmaları devam etmektedir.

Erzurum İli Yüksek Hızlı Tren Raporu

Mevcut ulaşım imkânlarının yanında yapımı devam eden ve planlanan söz konusu yatırımların hayata geçmesiyle Erzurum İli, Karadeniz’den Güneydoğu Anadolu’ya, Kafkasya’dan ve İran’dan, ülkenin batısına sağlanacak kesintisiz ulaşım ağının merkezi konumunda olacaktır.

image042 image043

Lojistik merkezin faaliyete geçmesiyle birlikte Erzurum, bölge illerinin ve diğer bölgelerin sınır ötesi pazara açıldığı bir ticaret merkezi olma özelliğine kavuşacaktır.